Główne prace przy przebudowie Dworca Zachodniego właśnie się kończą. Ruch odbywa się po wszystkich rozjazdach, torach i peronach. Nowe przejście podziemne, dłuższe i szersze od poprzedniego, zmieniło całkowicie swój kształt i formę. Umożliwia ono dojście do wszystkich, czyli dziewięciu, peronów od strony Woli i Ochoty. Zaplanowano w nim poczekalnie, kasy biletowe i lokale usługowe. Dojście do pociągów zapewnia obecnie również kładka, z której można zjechać windami na poziom zero.

Trwają jeszcze prace Tramwajów Warszawskich przy budowie tunelu tramwajowego pod dworcem. Docelowo podziemne przystanki tramwajowe mają łączyć się z siecią kolejową.

W ramach tego ogromnego zadania inwestycyjnego pod nazwą: wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn. „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” oraz projektu POIiŚ 6.1-22 pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” firma Freyssinet Polska na zlecenie BUDIMEX S.A. wyprodukowała i zamontowała blisko 50 łożysk garnkowych.  

Łożyska zamontowano w wiatach peronowych, na kładce, rampie północnej i rampie południowej.

Inżynierowie Freyssinet Polska zaprojektowali je tak aby w zależności od potrzeb i warunków spełniały jak najlepiej swoją rolę, dlatego też w w/w inwestycji mamy ich różne rodzaje: stałe, jednokierunkowe i wielokierunkowe.

Zleceniodawca: BUDIMEX S.A.

Inwestor: PKP PLK